2020. március 15., vasárnap

Gyermekkar


Kedves Tanítványaim!


Jövő héttől a kóruspróbák nem a megszokott rendben történnek. Mellékelten küldöm a tanult darabok kottáit, mindenki rendszeresen gyakorolja otthon a saját szólamát.
A cél: minden darabunk fejből való éneklése.

Remélem az eddigi próbákon való gyakorlás segítségetekre szolgált, ha mégis elakadnátok, a tanulo9876@gmail.com e-mail címemen kérhettek segítséget.

Mindenkinek jó felkészülést kívánok, én hiszek a sikeres együttműködésben. J

Üdv:
Mariann néni








Mérai-Kalotaszegi népdalcsokor


1. Udvaromon aranyvályú, aranykút…

Udvaromon aranyvályú, aranykút,
abból iszik arany kakas, arany tyúk.
Arany kakas mind azt kukorékolja,
a szeretőm Kolozsváron katona.

Dombon van a kolozsvári kaszárnya,
akármerről fújja a szél, találja.
Fújja a szél a kaszárnya tetejét,
de sok kislány siratja a kedvesét.
           
Udvaromon hármat fordult a kocsi,
édesanyám minden patkóm hozza ki.
Hozza ki a behívólevelemet,
Hogy Mérába felejtsék a nevemet.

            Három kislány kimegy a temetőbe,
            mind a három letérdepel a földre.
      II: Egy közülük felsóhajt a nagy égre,
           Mért is lettem katona szeretője. :II

2. Fehér fuszulykavirág…

II: Fehér fuszulykavirág, ne jöjj hozzám napvilág :II
II: Gyere hozzám sötétbe, hadd üljek az öledbe. :II

II: Ha te tudnád amit én, ki babája vagyok én, :II
II: Te is sírnál, nem csak én, keservesebben mint én. :II

II: Édesanyám a kendőt, kéreti a szeretőm :II
II: Eridj lányom add oda, én is úgy adtam oda. :II

 3. Fehér holló…

     Fehér holló, tarka holló tedd meg a jót vélem.
     Szállj le az én babám ablakába, sirat-e még engem?
II: Hogyha látod búsulni, gyöngykönnyeket hullatni,
     Mondd meg neki, azt az üzenetet, fel fogom keresni. :II

     Esik eső, szép csendesen esik, tavasz akar lenni.
     De szeretnék kiskertedbe rózsabimbó lenni.
II: Nem lehetek én rózsa, elhervaszt a katonaruha,
      A bukaresti, 3 emeletes, magas kaszárnyába. :II


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése